Oprócz wpływów emocjonalnych, kolory wywołują również reakcje fizyczne. Udowodniono, że przy czerwonym oświetleniu reakcje człowieka są o 12% szybsze niż normalnie. Poza tym ciepłe kolory są lepsze w pozyskiwaniu uwagi, niż kolory zimne.
1.Koło kolorów czyli teoria barw
Kolory w spektrum kolorów związane są z dwoma
rodzajami emocji: po jednej stronie znajdują się ciepłe i mające
cechy aktywne takie kolory, jak: czerwony, pomarańczowy i żółty, a po
drugiej kolory mające bierne cechy niebieski, fioletowy i zielony.
Na tej podstawie opiera się koło kolorów (z ang. Color wheel), które jest podstawowym narzędziem do łączenia kolorów. Koło kolorów jest tak skonstruowane, że zestawienie obojętnie których kolorów ze sobą, teoretycznie zawsze daje dobry efekt.
Na tej podstawie opiera się koło kolorów (z ang. Color wheel), które jest podstawowym narzędziem do łączenia kolorów. Koło kolorów jest tak skonstruowane, że zestawienie obojętnie których kolorów ze sobą, teoretycznie zawsze daje dobry efekt.
2. Podstawowe pojęcia kolorów w praktyce
Ciepło i chłód Koło kolorów można podzielić na ciepłe
i chłodne kolory. Ciepłe kolory są żywe
i energetyczne, i na ogół….
Zimne kolory dają wrażenie
spokoju i ukojenia. Biały, czarny i szary
uznawane są za kolory neutralne.
i chłodne kolory. Ciepłe kolory są żywe
i energetyczne, i na ogół….
Zimne kolory dają wrażenie
spokoju i ukojenia. Biały, czarny i szary
uznawane są za kolory neutralne.
3. Reakcja kolorów w różnym otoczeniu
4. Znaczenie kolorów w marketingu oraz reklamie
To, że różne kolory odgrywają ważną rolę w marketingu jest oczywiste.
Każdy kolor ma wyjątkową zdolność do wpływania na klientów i wywoływania jakichś reakcji. Wszyscy zauważamy jak często jaskrawe kolory, takie jak czerwony, są wykorzystywane na opakowaniach materiałów promocyjnych - ale co wiemy o reszcie palety barw? Poznaj psychologię kolorów od praktycznej strony i wybierz właściwe barwy dla reklam swojej firmy.
5. Jak kolory wpływają na sprzedaż???
Wpływy kolorów są zależne od grupy docelowej odbiorców. Zmieniają
sie również z czasem. Tradycje społecznościowe mają silny wpływ na
powiązania i sam odbiór koloru z wielu powodów, np. niebieski dla
chłopca i różowy dla dziewczynki.
6. Postrzeganie kolorów w różnych częściach naszego globu
"W kulturze zachodu biały jest symbolem
niewinności i czystość, ale w Chinach, Japonii
i Indiach związany jest z pechem i nieszczęściem."
niewinności i czystość, ale w Chinach, Japonii
i Indiach związany jest z pechem i nieszczęściem."
"Zielony, jeżeli jest użyty na stronie powiązanej
z instytucjami finansowymi ze Stanów Zjednoczonych,
wywołuje w USA skojarzenia z „wszechmocnym
dolarem”; natomiast w krajach, gdzie banknoty są w
różnych kolorach, nie notuje się takich konotacji."
z instytucjami finansowymi ze Stanów Zjednoczonych,
wywołuje w USA skojarzenia z „wszechmocnym
dolarem”; natomiast w krajach, gdzie banknoty są w
różnych kolorach, nie notuje się takich konotacji."
7.Kolory w reklamie
Niektóre kolory są lepiej widoczne na większą odległość, niż inne i czasami połączenie kolorów może mieć wpływ na widoczność (lub czytelności) na przykład wzoru opakowania. W supermarketach sztuczne oświetlenie może mieć wpływ na postrzeganie koloru na opakowaniu i musi być brane pod uwagę przy projektowaniu i testowaniu. Z przyjemnością pomożemy Ci dokonać odpowiednich wyborów.
http://www.projektowaniegraficzne.pl/znaczenie-kolorow-w-reklamie-teoria-barw-psychologi-kolorow/